YAZILIM VE PROGRAMLAMA

YAZILIM VE PROGRAMLAMA

                                             

       Anadolu ve Fen Lisesinde verilen kodlama eğitiminin genel amacı öğrencilere algoritmik ve hesaplamalı düşünme biçimini kazandırmak, çevrelerini ve dünyayı anlamalarını kolaylaştırmaktır. STEM olarak adlandırılan kodlama ya da programcılık çalışmalarının matematik, tasarım ve teknoloji, fen bilimleri ile çok sıkı bağları vardır. Genel olarak bu bilim dallarında ortaya çıkan gerçek yaşam problemleri bilgisayar programları aracılığı ile canlandırılarak gerçeğe en yakın çözümler aranır.  Öğrencilerde benzer biçimde dijital sistemlerin çalışma mantığı ve makine ile insan arasındaki ortak dili öğrenerek bilgi ve hesaplamayı bir araya getirmeyi öğreneceklerdir.Tasarım, kullanım ve geliştirilmeleri açısından fiziksel sistemleri ve gerçek hayat problemlerine kodlama aracılığı ile nesne tabanlı çözümler getirebilir,

İki farklı yazılım dilini bir mutlaka yazı tabanlı olmak üzere kullanmayı orta seviyede bilir. Listeler, tablolar, dizinler, diziler gibi kavramları yazdığı kodlar içerisinde temel seviyede kullanabilir,

Temel Boole Mantığını [örneğin, ve, veya, değil] kavrar bu kavramları kodları içerisinde kullanabilir. Matematiksel olarak ikilik tabanda verilen bir ifadeyi farklı tabanlar cinsinden ifade edebilir.

Yazdığı kodlar aracılığı ile bir cihaza temel seviyede hükmedebilir[Örneğin klavye ve mouse kullanabileceği bir program tasarlar, cep telefonu için temel seviyede Android bir api oluşturabilir, Raspery Pi yada Arduino gibi kartları ve varyasyonlarını temel seviyede programlar.]

Farklı dosya biçimlerindeki verilere müdahale edebilir. [örneğin bir pdf dosyası oluşturabilir, program sonucunda ortaya çıkan verileri bir word dosyasına yazdırabilir, bir excel dosyası içerisinde verilmiş verileri belli algoritmalar altında işleyebilir.]

Yazılım kullanmanın farklı bilim dallarında ilerlemek için bir ara basamak olduğunu bilir. [Örneğin bir matematik olimpiyatı sorusunu Ptyhon ile çözebilir yada Anaconda kullanarak alınan verilerin grafiğini çizdirebilir.]

Edindiği bilgi ve birikimi kullanarak projeler geliştirir [Örneğin Hackaton’lara katılabilir, TÜBİTAK, TEKNOFEST gibi proje yarışmaları için projeler geliştirebilir.